Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1 - TARAFLAR
SATICI
Ticari Ünvanı : HEMENDAVETİYE
Adresi : Mahmudiye Mahallesi Ertuğrulgazi Caddesi No:55 İnegöl/Bursa
Tel: 0224 715 08 53
Cep: 0546 715 08 53
E-mail : info@hemendavetiye.com.tr
ALICI
Adı – soyadı :
Adresi :
Telefon :
E-mail :
MADDE 2-SÖZLEŞMENİN KONUSU ve KAPSAMI
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”) Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik’e uygun olarak düzenlenmiştir.
İşbu Sözleşme’nin tarafları işbu Sözleşme tahtında Tüketicinin Korunması
Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik’ten kaynaklanan
yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan
ederler. İşbu sözleşmenin konusu, Alıcı'nın, HEMENDAVETİYE (Türkiye
Davetiye)’ye ait www.hemendavetiye.com.tr veya sunulan hizmete bağlı diler alan
adları üzerinden (“Websitesi”), Satıcıya ait ürünlerin satın alınmasına yönelik
elektronik olarak sipariş verdiği, sözleşmede belirtilen niteliklere sahip
mal/hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak Tüketicinin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanması oluşturur.
İşbu sözleşmenin akdedilmesi tarafların ayrı ayrı HEMENDAVETİYE ile
akdetmiş oldukları websitesi üyelik sözleşmelerinin hükümlerinin ifasını
engellemeyecek olup taraflar işbu Sözleşme konusu ürün satışında HEMENDAVETİYE
’nin herhangi bir şekilde taraf olmadığını ve Sözleşme kapsamında tarafların
yükümlülüklerini yerine getirmeleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk ve
taahhüdü bulunmadığını kabul ve beyan ederler.
MADDE 3 – SÖZLEŞME KONUSU MALIN TEMEL NİTELİKLERİ VE BEDELİ
Ürün/Ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi ve vergiler
dahil satış bedeli ve teslimat bilgileri aşağıdaki gibidir:
Ödeme Şekli ve Planı: Kapıda Kargo aracılığı ile veya sistemde belirtilen
Iban numarasına Havale/Eft ile veya online kredi kartı ile ödeme
Siparişi takip eden 5 iş günü içinde sevkiyatlara başlanacaktır. Sevkiyat,
(7) iş günü içinde tamamlanacaktır.
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişiler:
1.
2.
Fatura Adresi:
MADDE 4 - MALIN TESLİMİ VE TESLİM ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı tarafından onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup, Alıcı’nın
Satıcı’dan satın almış olduğu Mal/Hizmet’in Alıcı’ya teslim edilmesiyle ifa
edilmiş olur. Mal/hizmet, Alıcı'nın sipariş formunda ve işbu sözleşmede
belirtmiş olduğu adreste bulunan kişi/kişilere teslim edilecektir.
MADDE 5 - TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI
Mal/Hizmet ’in teslimat masrafları Alıcı'ya aittir. Satıcı ’nın, web
sitesinde teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse, teslimat
masrafları Satıcı’ya ait olacaktır. Malın teslimatı; Satıcı’nın stokunun müsait
olması ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır.
Satıcı Mal/Hizmet’i, Alıcı tarafından Mal/Hizmet’in sipariş edilmesinden
itibaren 7 (yedi) gün içinde ürünü kargoya teslim eder ve bu süre içinde
yazılı bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkını saklı tutar. Herhangi
bir nedenle Alıcı tarafından Mal/Hizmet bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka
kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı Mal/Hizmet’in teslimi yükümlülüğünden
kurtulmuş kabul edilir.
MADDE 6 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Web sitesinde yer alan sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri,
satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin olarak Satıcı tarafından
yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda
gerekli teyidi verdiğini beyan eder. Alıcılar Tüketici sıfatıyla talep ve
şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerinin sağladığı
kanallarla ulaştırabilirler.
Alıcı, işbu Sözleşme’yi ve Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda
teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından
tüketiciye verilmesi gereken adres, siparişi verilen ürünlere ait temel
özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini de
doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur.
Alıcı’nın, Sözleşme konusu Mal/Hizmet’i teslim almadan önce muayene edecek
tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı Mal/Hizmeti kargo
şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir. Alıcı
tarafından kargo şirketi görevlisinden teslim alınan Mal/Hizmet’in hasarsız ve
sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Mal/Hizmet’in sorumluluğu ve
hasarlar Alıcı'ya aittir. Mal/Hizmet’in tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi
kartının Alıcı'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce
haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya
finans kuruluşunun mal/hizmet bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı
kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla Mal/Hizmet’i 3 (üç) gün içinde
Satıcı'ya iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı'ya aittir.
MADDE 7 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu Mal/Hizmet’in Tüketici Mevzuatına uygun olarak,
sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti
belgeleri ve kullanım kılavuzları ile Alıcı’ya teslim edilmesinden sorumludur.
Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni
ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu Alıcı’ya
mümkün olan en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür Sözleşme konusu Mal/Hizmet,
Alıcı'dan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim edilecek kişinin
teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
MADDE 8 – CAYMA HAKKI
Tüketicinin ihtiyaç ve taleplerine göre özel olarak hazırlanmış ürünlerde
tüketicinin sonradan cayma/iade hakkı bulunmamaktadır.
Bunun istisnası kişiye özel hazırlanan ürünün tüketicinin isteklerine göre
hazırlanmamış olması ve ürünün ayıplı çıkmasıdır. (Örn: Davetiyede Kişiye özel
bilgiler yazılarak üretim yapıldıktan sonra ürünün iadesi mümkün değildir.
Üretilen ürünün ayıplı olması veya kişinin ihtiyaçlarına uygun olarak
üretilmemiş hali saklıdır.)
MADDE 9 - UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Tüketiciler, Satıcı ile sorunları olursa, sorunu Satıcı’nın çözememesi
durumunda, ürün bedeli 1.161,67 TL’ye kadar olan işlemlerle ilgili şikayet ve
itiraz konularında başvurularını ürünü satın aldıkları veya ikametgahlarının
bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne; ürün bedeli 1.161,67
TL’nin üzerinde olan işlemlerle ilgili şikayet ve itiraz konularında
başvurularını ise, ürünü satın aldıkları veya ikametgahlarının bulunduğu
yerdeki Tüketici mahkemesine yapabileceklerdir.
01.08.2003 tarihli ve 25186 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Tüketici
Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği’nin 5. Maddesinin üçüncü fıkrasında,
büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin
uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır
3.032,65 TL’dir.
MADDE 10 - MAL/HİZMETİN FİYATI
Mal/hizmetin peşin veya vadeli fiyatı, peşinat fiyatı sipariş formunda yer
almakla birlikte, sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte
müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcut olan fiyattır.
Hemendavetiye.com.tr tarafından yapılan indirimler, kuponlar ve sair
satış fiyatına yansıtılır.
MADDE 11 – BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ
İşbu Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma,
Kanunda sayılan zorunlu haller dışında, e-mail aracılığıyla yapılacaktır.
Alıcı, işbu Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda Satıcı’nın ve Türkiye
Davetiye’nin resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında,
sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının,
bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk
Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde
olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 12 - YÜRÜRLÜK
12 (on iki) maddeden ibaret bu Sözleşme, Taraflarca okunarak, Alıcı
tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve derhal
yürürlüğe girmiştir.
SATICI[.]
ALICI: